יום שלישי, 29 בדצמבר 2009

צוואה

אם הגעתם לשלב שבו החלטתם לערוך צוואה, חשוב מאוד לדעת שמומלץ לערוך צוואה באמצעות עורך דין המומחה בתחום של דיני ירושה וכן מנוסה בניסוח צוואה חוקית אשר עונה להגדרות שבחוק הירושה.

בטרם תפנו לעורך דין המנוסה בניסוחן ועריכתן של צוואות, על מנת שזה יוכל לסייע לכם בעריכת צוואה כאמור, חשוב כי תגיעו אליו מוכנים עם רשימה המפרטת את מצבת הנכסים שלכם, וכן עם רשימה בדבר מי יהיו היורשים שלכם לאחר לכתכם לעולמכם ואיזה חלק מעיזבונכם כל אחד מהיורשים יירש.

בטרם עריכת צוואה, חשוב כי תדעו, שבמידה והחלטתם לנשל אדם מאותה צוואה, קיים סיכוי סביר שאותו אדם, בבוא העת, יתנגד לקיומה של אותה צוואה באמתלות שונות ומשונות.

אדם המעוניין לתקוף צוואה, במרבית המקרים, יטען כי, עורך הצוואה, או יותר נכון המצווה אשר חתם על אותה צוואה לא היה צלול בדעתו באותו מעמד. משכך, במידה וקיים צורך בכך, חשוב מאוד לצרף, לאותה צוואה מסמך רפואי המעיד על כך שבאותו יום שחתמתם על אותה צוואה הייתם כשירים מבחינה נפשית לחתום עליה.

צוואה שערכתם ניתנת להפקדה אצל הרשם לענייני ירושה. אולם חשוב לדעת כי רק המצווה עצמו יכול להפקיד את אותה צוואה אצל הרשם לענייני ירושה. כמו כן, הפקדת צוואה כרוכה בתשלום של אגרה מינימאלית.

אם החלטתם להפקיד את צוואתכם אצל הרשם לענייני ירושה, חשוב מאוד כי תדעו, שעצם ההפקדה לא מהווה אישור לכך שאותה צוואה תקפה. שכן, אין זה תפקידו של הרשם לענייני ירושה לבדוק האם נפלו פגמים באותה צוואה, אשר בבוא העת, יהיה קשה ואולי לא ניתן לקיימה.

משכך, חשוב מאוד, כי בטרם תפקידו את אותה צוואה אצל הרשם לענייני ירושה, תתייעצו עם עורך דין הבקיא בתחום של דיני ירושה, אשר יוכל לסייע בבדיקת אותה צוואה ולהנחות אתכם בתיקונה, במידה ויש צורך בכך.

על מנת שניתן יהיה לממש את אותה צוואה אשר הופקדה על ידכם אצל הרשם לענייני ירושה, על יורשיכם, בבוא העת, יהיה להגיש בקשה מסודרת לצו קיום צוואה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה